Finanse artykuł sponsorowany
24 styczeń 2020

Chcesz uniknąć stresu? Zadbaj o swoje dokumenty

fot. nadesłane
Na co dzień nie przywiązujemy większej uwago do tego, jak przechowywane są nasze dokumenty. Dopiero gdy z jakiegoś powodu je utracimy, lub nie możemy ich odnaleźć, okazuje się jak ważne były. Dbając o nie, możemy uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji i stresu.

Trzymanie się kilku prostych wytycznych sprawi, że każdy nowy dokument trafi od razu na swoje miejsce i będzie później łatwiejszy do odnalezienia. Podniesie też bezpieczeństwo przechowywania, co na pewno pozwoli nam spać spokojniej. Aby osiągnąć ten cel potrzeba będzie kilku prostych produktów, które można nabyć w sklepach biurowych, takich jak Atakto.pl.

Aby mieć styczność z wieloma papierowymi dokumentami, wcale nie trzeba prowadzić własnego biznesu. Każdy z nas otrzymuje w ciągu każdego miesiące wiele rachunków, potwierdzeń oraz pism informacyjnych. Nie każdy jednak zwraca uwagę na to, że brak niektórych dokumentów w kluczowym momencie, może okazać się bardzo kłopotliwy.

Warto zwrócić uwagę także na to, że uporządkowanie i odpowiednie przechowywanie dokumentów nie jest trudnym zadaniem. Czy będzie to dokumentacja firmowa, czy też prywatna – warto poświęcić jednorazowo czas na stworzenie własnego archiwum.

Podstawowym wyzwaniem jest prawidłowe posegregowanie dokumentów. Najpopularniejsze sposobu dzielenia dokumentacji to podział pod względem tematu (np. praca, nauka, mieszkanie, dzieci, samochód) lub typu dokumentu (wyniki badań, rachunki, pisma urzędowe, karty gwarancyjne).

Kiedy dokonamy już podziału, to dokumenty należy ułożyć w odpowiedniej kolejności – najlepiej chronologicznie. Usprawni to wyszukiwanie konkretnego arkusza i pozwoli podzielić dokumenty na części, przyporządkowane np. do konkretnego miesiąca czy roku.

Jakich narzędzi należy użyć, aby powyżej opisany proces był prosty i przyjemny? Podstawa to ochrona dokumentu w postaci różnego rodzaju koszulek foliowych. Następnie dokumenty należy zgrupować w teczkach, skoroszytach, segregatorach a na koniec w pudłach do archiwizacji. Warto trzymać się reguły, że każdy rodzaj dokumentu (albo temat) przechowujemy w osobnym segregatorze czy pudle. Ułatwi to odnalezienie interesujących nas informacji. Należy także dbać o czytelne i klarowne opisywanie zawartości teczek, pudeł i segregatorów oraz dzielenie przy pomocy tzw. przekładek. Zaoszczędzimy w ten sposób mnóstwo czasu w przyszłości.

Pamiętać należy także o regularnym sprawdzaniu zawartości naszego archiwum. Wszystkie dokumenty, które nie są już przydatne (lub straciły ważność) powinny być z archiwum usuwane i niszczone.

PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
pomorskie
1313
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Kwidzynie

kiedy
2020-11-29 19:00
miejsce
Kwidzyńskie Centrum Kultury,...
wstęp biletowany